Успіх

Щоденна планерка: правила успішного проведення

Ранкова планерка, летючка, stand up – все це назви щоденних нарад для швидкого інформування всіх про те, що відбувається в команді. Протягом декількох хвилин кожен учасник повідомляє про статус своїх робочих завдань. В яких ситуаціях щоденна планерка необхідна і як правильно її проводити розповідаю в цій статті.

Коли потрібна щоденна планерка

Щоденні наради дуже ефективні в період кризи в компанії або впровадження інновацій. З допомогою летючок підвищується інтенсивність роботи всієї команди, з-за цього зростає динаміка змін в компанії.

Чим ще корисні щоденні наради:

  • Підвищують рівень дисциплінованості співробітників. Співробітники швидше включаються в роботу і більш відповідальні, в тому числі і один перед одним.
  • Допомагають контролювати виконання завдань. Керівник завжди в курсі, чим зайнята команда, а співробітники серйозніше ставляться до роботи в цілому.
  • Швидше усувають складнощі у вирішенні завдань. На летючці можна оперативно задати питання керівнику, виявити поточну проблему і зрозуміти, як усунути її, щоб рухатися далі.
  • Краще синхронізують роботу кожного для спільної мети. Співробітник знає метрики свого колеги і може зорієнтуватися, чи варто йому перебудувати свій план і збільшити швидкість роботи.
  • Підсилюють згуртованість команди. Співробітники розуміють, що працюють разом, а не самі по собі, і більше прагнуть до досягнення головного результату.

Але є і один мінус у щоденних планерок. Так як це дуже активна робота всієї команди, то довго в такому темпі співробітники діяти не можуть, і рано чи пізно у них настане вигоряння. Тому краще не проводити летючки на постійній основі тривалий час, а вводити їх як тимчасовий інструмент в роботі на короткий період, коли потрібно прискорити зміни. В інших ситуаціях вам буде достатньо щотижневих зустрічей.

Як правильно проводити щоденну планірку

Для ефективної летючки можна застосовувати загальні рекомендації для всіх планерок. Про них я розповідав . Але у щоденних нарад є і свої особливості. Тому враховуйте ці чотири правила:

1. Проводите щоденні зустрічі в один і той же час в одному і тому ж місці. Це дозволить заощадити час команди і створити звичку.

2. Тривалість наради – не більше 15 хвилин. Дотримуйтесь таймінг, щоб зустріч не затягувалася. Якщо необхідно засудити детальніше окрему задачу, краще це зробити після наради.

3. Не потрібно чекати, що запізнилися або переносити з-за них зустріч. Всі відсутні повинні самі дізнатися про результати наради і донести до інших свою інформацію.

4. Якщо існує якась проблема, про неї варто згадати, але її рішення краще залишити на потім. Це заощадить час тим учасникам, які не мають до проблеми відносини.

Отже, кожен учасник щоденної планерки повинен відповісти на наступні питання:

– Що я зробив вчора?

– Що зроблю сьогодні?

– Що може мені допомогти, щоб виконати сьогоднішній план, а що завадить.

Таким чином, вам відразу буде видно вся картина, чим зайняті працівники, і ви будете швидше вирішувати необхідні завдання і рухатися до мети.

Підіб’ємо підсумок:

  • Щоденна зустріч команди потрібна для того, щоб коротко розповісти про результати роботи за вчора та визначити плани на сьогодні.
  • Щоденні наради – хороший інструмент, щоб підвищити швидкість змін у вашій команді. Але не використовуйте його на постійній основі, щоб не привести співробітників до вигоряння.
  • Не затягуйте летючку по часу. Оптимально проводити не довше 15 хвилин. Складні проблеми обговоріть з відповідальними після зустрічі.